Dag16 - Easy trip - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag16 - Easy trip - Reisverslag uit Molde, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag16 - Easy trip

Door: jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

05 Juni 2016 | Noorwegen, Molde

Om 8:30 uur op, de ferry naar Hamnsund zou pas om 11:30 vertrekken (zondagsdienst).
Wat inpakken en schoonmaak, dan op tijd richting Ålesund senter.

Bij de ferry ontmoet ik Manu en Fabienne, een Zwitsers stel op de fiets vanaf Bergen richting Kristiansund (en misschien nog verder). Dat was dus even overschakelen van Noors (haha) op Frans, met wat steenkool Engels. Manu(el) sprak alleen Frans...
Fietsen in Noorwegen was de droom van Fabienne, maar ik kreeg de indruk dat de nachtmerrie in aantocht was..
Een erg sportief stel met zo te zien veel te veel bagage. Maar dat weerhield ze er niet van stevig de heuvels op te fietsen.
De hele dag fietsen we samen de route richting Molde, ondertussen gezellig babbelend over van alles en nog wat.

Manu was een echte sportman en zeulde het meeste mee.
Op een bepaald moment fietste hij vooruit en sloeg rechtsaf (de juiste route), Fabienne fietste in trance rechtdoor en alleen met een paar keer hard fluiten kon ik haar er nog net van weerhouden de afdaling door te zetten.
Er werd wat in het Frans gevloekt, en Manu (52) begreep dat hij beter niet te ver kon vooruitrijden.
De ondeugende lach bleef echter op zijn gezicht, die leek er wel vast in gebeiteld.

Na drie ferry's, en 66 km over mooie maar zeer pittige weggetjes (12%-tjes) stopten we op de camping in Molde.
Geen mooie camping, direct aan de weg, maar wel een camping met een adembenemend (jaja alweer) uitzicht: 87 verschillende bergtopjes, al of niet met nog sneeuw, in 1 overzicht!

Voor het diner had ik gisteren al een blik SODD aangeschaft, een soort hondenvoer in blik? Uiteindelijk bleek het gewoon een soort dikke soep met ballen te zijn, prima te doen.

Nog een aandachtspuntje was de vliegroute waarop de camping precies lag. Ieder vliegtuig voor vliegveld Molde kwam op circa 100 meter over. Gelukkig viel het met de drukte mee vandaag.

Na weer een prachtige, zonnige met tegenwind, fietsdag, komen we op een eindcijfer van 15! Gekker moet het toch niet worden.

• 10 Juni 2016 - 00:15

Annet:

Wat zullen die beentjes van jou sterk zijn van al dat geklim. Die 12%.....respect!