Dag17 - NIET VERGETEN - Reisverslag uit Rykkja, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag17 - NIET VERGETEN - Reisverslag uit Rykkja, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag17 - NIET VERGETEN

Door: Japio

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

06 Juni 2016 | Noorwegen, Rykkja

Uiteraard een dag om niet te vergeten. Niet te vergeten Annet te bellen .... 30 jaar getrouwd, pfffffff!!
Al meer dan 30 jaar samen (2 jaar eerder op 22 mei, op de kachel), en we gaan gewoon lekker door :) !
Annet, van harte gefeliciteerd en vele XXX. Ik hoop nog vele jaren samen met jou door te brengen.

Ok mensen, terug naar het reisverslag.Na afscheid te hebben genomen van de Zwitsers, knallen we heerlijk door naar Bantfjordsora, broodje bij de BUNNPRIS. Eindelijk ook eens door een wat langere tunnel (1 km+), goed verlicht en keurig verkeer achter mij.

Onderweg zie ik een nest van een grutto met jongen bovenop een grasdakje van een boothuisje. Meeuwen vliegen rond maar worden door een uiterst agressieve pappa (of mama) grutto verjaagd. Later sta ik ergens even stil voor een plasstop en hinkt er een zogenaamd manke grutto voor mij uit op de weg, waarschijnlijk om mij weg te lokken van een nest. Mooi om te zien.

PS later kom ik er achter dat we het hier over scholeksters moeten hebben, de eerste ingeving Grutto zat echter al zo vast in mijn systeem, dat we het verder maar even zo laten...

Ik passeer tussen twee, voorheen, eilandjes een geweldige hangbrug, 1390+ meter lang en 6% helling (en nee Jacques, ik ga er niet weer over beginnen). Vlak voor de giga brug, die al van verre is te zien, springen er weer eens twee reeën over de weg het veld in.

Iets verderop, op 51 km, gaan we over een lage, meer design, blauwe brug. Aan de overkant is een parkeerplaats met toilet.
Ik ontmoet er Rob en Willy Feuth uit Nieuwerkerk a/d IJssel. Zo te horen Rotterdammers (en dat klopt).
Ze zijn onderweg met hun camper en bieden koffie aan, ik zeg uiteraard geen nee. Na een uurtje heerlijk kwekken in de zon, een uitgebreide bezichtiging van de camper, en met wat nieuwe poederkoffie espresso zakjes van Willy, fiets ik door.
De deal met de koffiepoeder: een kaartje vanaf de Noordkaap :)

Onderweg nog eens de zuring geproefd, en ja, die is hier ook zuur. Verder boterbloemen, leeuwebekkies, ringelwike, fluitekruid, etc etc. En natuurlijk 30 rozen, maar dan in Montfoort.

Na 106 kilometerjes is het weer genoeg en stopen we op een alweer, het wordt eentonig, mooi plekkie. De camping in Ålvund.
Een mooi zonnetje, geweldig uitzicht, stromend water. Na een avondwandelingetje duiken we er bij volle zon weer in.

Eindcijfer: 13

  • 10 Juni 2016 - 00:22

    Annet:

    Lieve Japie, bedankt voor de prachtige rozen! Het was een bijzondere verrassing. Maar onze kennismaking was op 22 mei 1982......dus 2 jaar eerder dan jij schrijft. Maar ja, mannen vinden het altijd lastig om dit soort dingen goed te onthouden ;(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Rykkja

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 152862

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: