Dag15 - 418 treden, ammenooitniet! - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag15 - 418 treden, ammenooitniet! - Reisverslag uit Ålesund, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag15 - 418 treden, ammenooitniet!

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

04 Juni 2016 | Noorwegen, Ålesund

Vandaag wordt een toeristisch dagje Ålesund.
Ontbijtje in de zon op het terrasje van de hut, geweldig, heerlijk in de zon.

De sportieve Duitser, met zijn vrouw, in het hutje naast mij wil alles weten over mijn trip. Hij heeft zelf ook plannen en is geïnteresseerd in het routeboekje.

Na een korte fietstocht terug naar Ålesund (3 km) doen we de rest lopend, met de fiets aan de hand.
Ik beklim de Fjellstua boven Ålesund uit, de genoemde 418 treden lijken mij te weinig, zoals ik veel mensen al hoor 'klagen', maar het uitzicht over de stad en omgeving is er niet minder om. Het lijkt een beetje op het uitzichtpunt boven Bergen, maar dan alles een factor 10 kleiner.
Voor de verandering vandaag dus maar eens 12 kilometer GELOPEN..

In de bibliotheek geprobeerd dit blog wat op te poetsen, maar dat liep voor geen meter, na 10 minuten begon de PC te klagen dat er nog maar 60 seconden over waren... Na drie keer was ik er helemaal klaar mee.

De dame van de winkel waar ik mijn zonnebril had gekocht rade mij nog aan even de heuvels in te fietsen om het Medieval Festival te bezoeken. Gelukkig had ik de folder al eerder goed bestudeerd en wist dat dit festival pas twee weken later van start ging...dat scheelde weer wat zinloos op en neer fietsen in de hitte :).

De zogenaamde 'old church' stelde echt geen zak voor en na een lekkere koffie met kaastaartje (waarop frambozen, oei!!) fietste deze toerist in een heerlijk zonnetje terug naar het hutje in Volsdalen. De middag kwamen we wel door met zonnen en slapen in de zon op het terrasje...

3 gangen kookfestijn: Crème soepje, omelet BIG CHAMPIGNONS, aardbeien yoghurtje.

Eindcijfer: 14

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Ålesund

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 169
Totaal aantal bezoekers 152862

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: