Dag41 - Scooter - Reisverslag uit Langfjordbotn, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag41 - Scooter - Reisverslag uit Langfjordbotn, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag41 - Scooter

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

30 Juni 2016 | Noorwegen, Langfjordbotn

Mooi weer, zon! Na een eerste klim 7 km 6% achter Oksfjordhamn kom ik op een waanzinnig mooi uitzichtpunt, hoog boven het fjord.
In de verte bergen en zicht op een gigantische sneeuwkap/gletjser.

Ik zet de fiets nog even in een sneeuwveldje langs de weg voor een foto, en maak een rondom panorama foto. Bij de afdaling passeer ik een paar zwetende dames op de fiets, beiden slepen een BOB achter zich aan, in eentje zit prinsheerlijk een klein wit hondje om zich heen te kijken. Mmmm, misschien ook maar eens uitproberen Annet, allebei een BOB en dan neem ik Chiago wel mee.

In Sorstraumen kom ik bij de supermarkt buiten Emilio uit Spanje tegen. Hij is al 7000 kilometers op zijn scootertje onderweg richting Noordkaap. Vanuit ergens bij Valencia. Terug gaat hij via Finland, Baltische staten enzovoorts. 7 liter tankje, 200 tot 300 kilometers per dag, 2x2 litertjes reserve brandstof mee. We maken wat foto's en een vrachtwagenchauffeur deelt pennen uit namens zijn firma (Rasmussen Transport AS)?!

In de volle zon mag ik nog een leuke klim doen en stop in Langfjordbotn. Zo te zien een tot camping omgebouwde boerderij met hutjes en campers en een stukkie gras voor die gekken met tentjes. De twee jonge dames achter de balie moeten het blijkbaar leren van moeders, een wat nors overkomende vrouw, die, waar nodig, vanuit de achterkamer corrigeert c.q. orders geeft (mijn Noors is nog niet op een peil omdat dat al goed te kunnen plaatsen).

Ik drink eerst maar eens een heerlijk alcoholvrij biertje en ga douchen. De douche blijkt het zonder munten prima te doen, en ik jaag de camping op behoorlijke kosten. De wel aanwezige muggen weet ik redelijk van mij af te houden.
Weer een mooie route dwars door de natuur, zeearenden, Finnmark ingereden. Alta vlakbij....

85 kilometers gefietst.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Langfjordbotn

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 152790

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: