Dag40 - Ard Schenk en Jan Bols - Reisverslag uit Storslett, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag40 - Ard Schenk en Jan Bols - Reisverslag uit Storslett, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag40 - Ard Schenk en Jan Bols

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

29 Juni 2016 | Noorwegen, Storslett

Na een slechte nachtrust, om 2:00 uur zet een Duitse troela met vriend onder veel herrie een tentje naast die van mij op, breek ik rond 7:00 uur maar op. De haringen maak ik deze keer extra goed schoon, door ze hard tegen elkaar uit te schudden.

Net buiten Tromso knallen twee jongen mij met en BOB voorbij, het lijkt wel of ze haast hebben. Het gaat regenen en ik besluit de regenoverschoenen uit de kast te halen, een goede keuze blijkt.

Het pontje in Breivikseid, op 48 kilometer, kan ik zo op. Het pontje bij Lyngseidet, op 70 kilomtere, is er nog niet.
Daar staat ook weer Evelyne te wachten. We blijken de enige klanten op de pont te zijn en besluiten een bakkie met een waffel te doen.
Evelyne heeft er een beetje de pest in. Ze is meer van de bergen (zie haar website) en heeft eigenlijk niks met fietsen...
Ze wil 's nachts gaan rijden omdat ze anders haar strakke tijdsschema niet gaat halen. Een heel aparte dame...ze gelooft in trollen en draagt een ring die verkleurt en haar gemoedstoestand aangeeft. De laatste dagen is de ring zwart. Ik probeer nog uit te leggen dat dit waarschijnlijk met de huidige temperaturen en luchtvochtigheid vandoen heeft, maar ja, niet aan haar besteed.
Als ze van de pont gaat zoekt ze een plekkie om te gaan pitten, ik knal lekker door.

Boven aan een klim, zowaar in de zon, staat een Sami stalletje met een oud kereltje in klederdracht. Ik koop iets mooi's voor Annet, low price, low weight. Betalen kan uiteraard wel met de pinkaart.

Na deze klim volgt er regen regen regen.. In Sandnes, 132 kilometers, is het daarom okidoki. Een mooi en goedkoop hutje (300 NOK), direct langs de weg.
Na het douchen ben ik opeens mijn hutsleutel kwijt?? Zoeken zoeken zoeken. En na lang nadenken is de enige plek die ik nog kan bedenken: de sleutel is achter de muntautomaat van de douche gegleden. Er valt niets zo te zien, maar samen met de aardige campingbaas schroeven we het geheel open, en ... BINGO. Na montage plak ik de gleuf met wat ducktape netjes af!

O ja, Ard Schenk en Jan Bols!
Ergens onderweg bij de supermarkt staat een heel raar Noors mannetje, het lijkt mij een Aziatisch Noors mannetje, en die begint hele verhalen tegen mij over al die bekende schaatsers. Vroeger keek hij altijd graag naar Schenk, Bols en Verkerk. We hebben wel een half uur staan kletsen, maar het ging eigenlijk nergens over.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Storslett

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 152656

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: