Alweer kedeng kedeng, maar nu echt.... - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Alweer kedeng kedeng, maar nu echt.... - Reisverslag uit Langogne, Frankrijk van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Alweer kedeng kedeng, maar nu echt....

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

08 Juli 2013 | Frankrijk, Langogne

In de vroege ochtend besluiten we de zware etappe niet te gaan doen! Jaap nog misselijk van die 4 kazen pizza, een dag van 35+, een dag van alleen maar stijgen en stramme benen....
Dus wat besluiten wij?
Juist, een treinreisje van Le Puy naar Langogne, 55 km fietsroute.

Dus...terug fietsen naar Le Puy (10 km) en een kaartje bestellen.
De trein gaat pas om 16:06 uur met een aankomst om 19:34 uur.
De treinreis is minimaal 150 km.... beetje omrijden dus.

Dus eerst maar eens koffie en rondhangen in een mooi park annex dierentuintje. Veel schaduw van platanen, siësta op een bankje. Broodjes eten, sapje drinken, beetje slenteren, slaapje snurken, etc.

Om 15:00 uur staan we weer bij het station en ontmoeten een vrolijke franse hulp Santa Claus, met fiets, die gezellig met ons keuvelt en ons helpt de trein te bestijgen.

Hij reist ook met dezelfde trein maar stapt op het eerste stationnetje al uit. Wij moeten naar overstappunt St. George-d'Aurac. Een reisje van een uur.

In een oud maar keurig stationshalletje mogen wij onze fietsen koel wegzetten. Zelf lopen we even naar café Patty voor een koude ice-tea. Patty schatten wij op 70+, de enige gast aan de bar was nog wat ouder.....
In de stationshal eten we ons (oude) brood op.

Het tweede deel van de reis is prachtig. Samen met een Fransman, die de Loire (deels) vanaf de bron gaat fietsvolgen, genieten wij van de prachtige uitzichten op allerlei Gorges, lavavelden, bergen, oude kapelletjes, ....
Als we om 19:43 uur in Langogne uitstappen regent het nog een beetje, met onweer om ons heen.

Snel fietsen we naar camping La Cigale d'Allier, een mooie camping, ook in de regen.
Veel kleine tentjes van wandelaars en een praktische schuilhoek voor eten/lezen.

Tussen de buien door zetten we de tent in recordtijd op (en strak!) en eten maar een salade op het overdekte terrasje bij de campingbaas. De fooi die we geven is voor zijn twee ezels.

Na een lekkere douche vroeg in ons droge tentje..

Weer: 35+, later onweer
Humeur: okidoki, beetje suf in de kop
Gefietst: 16 km!!

• 12 Juli 2013 - 15:49

Terry:

Het is toch niet de bedoeling Jaap, dat je er net zo uit komt te zien als de man op de foto?