Op naar de helft.... - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Op naar de helft.... - Reisverslag uit Cluny, Frankrijk van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Op naar de helft....

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

02 Juli 2013 | Frankrijk, Cluny

Al vroeg worden we wakker van de bedrijvigheid op de wijnkelder, en de even drukke weg direct achter de camping.

We fietsen weg door de wijngaarden en passeren dorpjes met veel grote wijnhuizen.

En ja hoor, er volgt weer eens een (mooi) fietspad langs een kanaal. Na een heerlijke cappuccino-stop in Givry (2x), volgen we 43 km lang de Voie Verte. Lange rechte stukken, met oude stationnetjes langs de route.

Bij een van de stationnetjelunchen lekker inde schaduw, want het is heet :)
Vlak voor Cluny, nog 13 km te gaan, zien we onweer aankomen en moeten we snel schuilen onder een paar bomen.
Helaas, na 20 minuten stortregen helpen die bomen ook niet meer...
Maar....het wordt weer droog en nat fietsen we verder naar camping Saint Vital in Cluny.

Gezien de weersverwachting boeken we maar meteen twee nachten.

Het tentje staat maar net of de regen barst weer los.
Onze buurtjes, Wivien en Theo, bieden ons een kop koffie onder hun luifel aan.
Gezellige kwieke mensen, 87 en 82, die al vele jaren er in Frankrijk met de caravan op uit trekken.

Na een superdouche staat Thijs, die dus Krijn blijkt te heten, weer voor onze neus. Ze waren later, want Bram moest eerst in Beaune een nieuw, deze keer heren-, fietszadel (Sjakie, bedankt!) kopen.
Hij kreeg last van kabbelend kontwater en reetketelsteen....op het oude fietszadel van zijn moeder.

Op het einde van de dag komt er toch nog een waterig zonnetje en gaan wij vieren dat we het eerste routeboekje kunnen wegstoppen, op naar de Italiaan!

Tijdens het heerlijke maal in geweldig leuk restaurantje barst buiten weer het onweer los.....gelukkig heeft Annet haar parapluutje meegenomen.

Moe, volgegeten en met natte voeten, kruipen wij om 22:00 uur in onze (droge) binnentent.

Weer: 20-26 Gr., onweer, veel hemelwater
Gefietst: 74 km

• 05 Juli 2013 - 08:43

Jacques:

Ik wist niet dat je in Frankrijk fietspaden kan kopen. Bram zal wel de eerste geweest zijn vermoed ik :-)

• 07 Juli 2013 - 20:26

Jaap:

Handig toch, die autocorrectie, je typt zadel en krijgt een pad....