Dag 7 - Joepie ... eindelijk KLIMMEN - Reisverslag uit Zwergen, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 7 - Joepie ... eindelijk KLIMMEN - Reisverslag uit Zwergen, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Joepie ... eindelijk KLIMMEN

Door: Jaap en Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

09 Juli 2011 | Duitsland, Zwergen

Om half negen zaten wij al weer bepakt en bezakt op de fiets. Geheel bewolkt en een enkel spatje, maar mooi weer fietsweer weer.
Onderweg zouden wij het eerste klimmetje tegenkomen... Annet heeft er echt zin in (zo vaak heeft zij het erover...).

Op de biologische markt in Wewer scoren we wat lekkere broodjes en bananen. Na een klein foutje komen we toch nog in Atteln en om 11 uur zitten we maar weer eens aan de koffie met giga taartpuntjes.
Het terras van hotel Birkenhof werd speciaal voor ons geopend!

We staan aan de voet van onze klim en ... de zon schijnt alweer volop!

Gedurende 2 uur mogen we flink zweten, het is klimmen en dalen geblazen. Bij het dalen zetten we onze eerste recordjes neer: Annet 50 km/uur, Jaap 58 km/uur.
De route liep over een mooi weggetje, voornamelijk door de bossen en eindigde op de grote weg bij Scherfede. Laat daar nou net weer een terrasje zijn... (colaatje, juutje).

We fietsen verder door een prachtig heuvellandschap. Nog 1 vervelende lange, zeer pittige, klim. Maar daar konden we mooi een grote groep Duitse mannen (zonder bepakking, met racefietsen) eruit rijden!!!

We rijden de route netjes uit tot Liebenau en moeten uiteindelijk een stukje het land in voor een camping: een heus pony gebeuren. Camping Ponyhof Gutshof Warmetal in Zwergen, lekker duur en veel jengelende pony kinderen (meisjes).
Na een korte douche blijkt het terras pas om 18:00 uur open te gaan, dat is dus nog even wachten terwijl wij best wel weer aan een biertje toe zijn.

Maar het weer blijft mooi en warm en uiteindelijk hangen wij heerlijk en lang buiten achter ons Schweinenlendchen Rustikal met de nodige blonde rakkers ... rond.

Fauna: heel veel pony's en pony-meisjes.

Vermeldenswaard: de aardige jongeman die al die pony meisjes in het gareel hield.

O ja, 87 km weggetrapt.