Met dank aan Richard - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Met dank aan Richard - Reisverslag uit Montfoort, Nederland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Met dank aan Richard

Door: Jaap en Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

29 Juni 2011 | Nederland, Montfoort

Wakker geschud door een mailtje van Richard, (wie o wie, zie verslag fietsreis Rome), heb ik net in een opwelling besloten toch maar de weblog verder te gaan bijhouden.
Annet wil graag dat ik dat doe want zij is daar niet zo handig in dan wel is het paswoord steeds weer vergeten, kan de muis niet vinden, enzovoorts. Gelukkig heeft ze meestal wel voldoende tijd om mij te begeleiden bij het intypen van teksten, zodat ik word behoed voor allerlei typografische dwalingen.

Om de draad weer goed op te pakken, nog even de afronding van ons oefenweekendje in Arnhem, ik meen 22 mei. Kort samengevat: tegenwind (echt heel veel), motregen (beetje) en een mooie, en vooral ook langere, route terug. Door bos en heide (lees: rulle zandpaadjes).
Al met al een prima oefenweekendje met op het einde thuis een heerlijk badmoment.

Het is nu woensdagavond en met nog 4 nachtjes slapen, 1 dagje werken, 1 buurmanfeestje en het grote inpakspektakel nog voor de boeg, komt het vertrek snel dichterbij.

Morgen de echt allerallerlaatste werkdag bij Ricoh in Bergen op Zoom en dan sluiten we dat hoofdstuk echt af.... Gelukkig is er straks Steltix (nee, niet uit Asterix & Obelix).

Nog even voor de iPad (to-be) diehards, Dick let op, goed nieuws: MotionX!!
Een prachtige app voor de echte fietser. Alle benodigde kaarten kun je online of offline meenemen, en ook fietsroutes kun je simpel inladen. Door de GPS weet je altijd waar je bent en de ultra-professional kan de afgelegde route tot op de millimeter vastleggen en .. iedere minuut op het web publiceren. Roept u maar: email, twitter, facebook, ...
Dat gaan wij dus ff NIET doen. Enige privacy lijkt ons wel prettig, niet iedereen hoeft te weten waar we gegeten, waar we gedronken en waar we (luxe) geslapen hebben!
Een vanuit MotionX aangemaakt en gemaild routeoverzicht voor dag 1, Montfoort - Arnhem, zal ik in het fotoboek hangen.

Trouwens die Wim uit Zoetermeer had ook een fijn speeltje. Een webcam voor op de fiets. Daarmee kun je iedere X minuten een foto maken en zo je trip vastleggen... Wel prijzig ... nog maar eens een nachtje over slapen.

Voor de mensen die benieuwd zijn naar onze buurman die zaterdag zijn Abraham feestje geeft: zie foto met koe!

Gisteren ook de terugreis definitief afgesproken met Jop. Hij regelt of neefje Tip of neefje Tom als mederijder. Vlak bij Praag hebben wij voor een paar dagen op camping Drusus een 4-persoons cabine besproken, het moet namelijk wel leuk blijven, zo'n fietsvakantie :)!

PS Een waarschuwing voor iedereen die naar Ierland op vakantie gaat. Houd goed links. Richard gaat vanaf 16 juli in Ierland fietsen!!

Odpoítávání zaalo!!

• 30 Juni 2011 - 14:33

Annet:

Fijn dat Jaap dit weblog weer verder bij wil houden, maar jammer dat hij niet vermeld dat wij in Arnhem heel lang hebben gezocht naar zijn fietssleuteltje. Uiteindelijk moest Jop vanuit Montfoort met de auto het reservesleuteltje komen brengen.....! (Tijdens het opzetten van het tentje op het familieweekend vond ik dit kleinood weer terug)
    Je begrijpt wel dat ik tijdens onze fietsvakantie ook een reservesleutel van Jaap z'n fiets bij me houd!

Heb er echt zin in. Nog 3 nachtjes slapen.

Groetjes,
    Annet