Dag 20, Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 20, Venetie - Reisverslag uit Venetië, Italië van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 20, Venetie

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

09 Juni 2010 | Italië, Venetië

Vandaag 'een rustdagje' in Venetie.

Bij het halen van broodjes kom ik good old Richard weer eens tegen, hij heeft gisteren Venetie al bekeken en fietst zo weer verder (wat een stress). Ik besluit nog even bij hem koffie te drinken en stap om 10:15 op de bus.

PS ik verdenk Richard ervan dat hij (uiteraard onbedoeld/onbewust) mijn pangreep heeft behouden, na ons heerlijke, zelf bereidde, diner in Ried. Vergeten te vragen...

Na een busritje door vieze industriegebieden en een rommelig stad (Mestre) kom je op de brug naar Venetie. Vanaf het buseindstation (Piazzale Roma) loop je zo Venetie in.

Na een uurtje dwalen door allerlei straatjes, steegjes, bruggetjes, pleintjes maar een op de kaart gekeken en een loopplannetje gemaakt.

Venetie is een paradijs voor de echte shoppers (lees vrouwen...) en liefhebbers van kerken/oude gebouwen en musea (Guggenheim).
Gondels met zingende gondeliers, ook wel best leuk om 1x te zien....
Op iedere hoek/plein kun je eten, drinken, zitten, shoppen...
Helaas ook erg veel bedelaars die overal letterlijk op straat liggen. Wat een contrast met al die toeristen, waaronder veel Duitsers van het zwaardere soort.

Eigenlijk moet je een midweekje in Venetie plannen om het echt eens goed te gaan bekijken.

Na een uurtje of 5 vond ik het voldoende en wandelde maar weer eens terug naar de bus.

Op de camping stonden nieuwe fietsers, waaronder 2 mannen uit Houten (die gezien de beschikbare tijd, regelmatig de trein namen) en twee broers op leeftijd uit Dendermonde (Belgie). Die laatse rijden 130 km per dag en hadden nu hun eerste rustdag, Belgische Bikkels!

Ook opvallend veel Japanners op de camping, in de hutjes. 'S nachts wakker gehouden door een Japanse baby!