Dag 19, Venetie in zicht - Reisverslag uit Oriago Di Mira, Italië van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 19, Venetie in zicht - Reisverslag uit Oriago Di Mira, Italië van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 19, Venetie in zicht

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

08 Juni 2010 | Italië, Oriago Di Mira

Zoals altijd vroeg op.
Naast mijn stalen ros, recht voor het hotel, staat een peperdure BMW. De eigenaar kijkt nogal minachtend naar mijn inpakbezigheden en ik groet hem natuurlijk vriendelijk met een Nederlands 'hoi sukkel'.

Op de 1e rotonde word ik bijna doodgereden door een dame die veel te hard de rotonde op rijdt en mij denkt te kunnen voorzijn. Met gillende remmen en enigzins overdwars stopt ze nog net op tijd, waarna enige scheld kannonades uit het raampje komen. Ik zwaai vriendelijk en rijd maar door (had zeker voorrang).

Citadella een leuk zwaar ommuurt stadje. Midden in de stad kom ik een echte meester met zijn klasje tegen. Alle kinderen lopen achter hem aan en houden een dik touw vast. Hij roept mij waar ik vandaan kom en als ik stop en vertel dat ik uit Holland kom volgt er een heel verhaal naar de klas over Holland (hij vertaalt/checkt naar/met mij in het Engels). Erg leuk.
Na 20x Ciao kan ik weer doorrijden.

De route is verder een beetje rommelig en het weer is erg drukkend warm. Ook rijdt ik over St. Anna naar St. Pietro, ach wat maakt het allemaal uit...

Onderweg zie je steeds meer prachtige ouwe villa's. Oude, vaak gigantische, huizen met meestal mooi aangelegde parken/tuinen. Sommige mooi gerestaureerd, andere zwaar vervallen.

Vlak bij Padovo zie je de nieuwe villa's, een soort goudkust voor de rijkere lui...

Ook opvallend zijn de ranke kerktorentjes bij ieder dorp. Meestal staan ze los van de kerk en ... erg scheef!

Op camping Serenissima is het rustig, ik denk dat iedereen in Venetie zit!
Om 13:30 staat het tentje na 85 kilometer fietsen. Wel gezellig, er staan veel meer fietsers.

Nog even naar zee (Funisa, op 9 km) gefietst om alvast Venetie in de verte te zien liggen. Wat een drukte op het water....

'S avonds in Oragio heerlijk Pizza gegeten op een terrasje aan de weg. Het leek wel een race circuit! Scooters en motoren die op 1 wiel voorbij kwamen en autootjes die zeker 160/km per uur reden (je mag 60).

Na afloop natuurlijk een klein ijsje, want dat hoort hier zo!

CIAO

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Oriago Di Mira

Montfoort - Rome (fiets)

Lekker fietsen

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2010

The after party

20 Juni 2010

Dag 31, ROME WE KOMEN!

19 Juni 2010

Dag 30

18 Juni 2010

Dag 29

17 Juni 2010

Dag 28
Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 312
Totaal aantal bezoekers 152862

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: