Dag07 - Op naar de boot - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag07 - Op naar de boot - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag07 - Op naar de boot

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

27 Mei 2016 | Denemarken, Hirtshals

Om 6:30 op. Vies broodje naar binnen gewerkt, boottasje met kleren geprepareerd, ketting gesmeerd. Om 8 uur op pad. Frisjes en bewolkt, weinig wind!!!

We zigzaggen Aalborg uit, de bekende route. Een korte pauze in Hundelev op ons (Jop) plekkie, deze keer wappert er geen Deense vlag. Ik ga een brief aan de gemeenteraad schrijven.
Er volgt een supermooie duinenroute, met een gevaarlijk dalletje over grind/rul zand. Hazen, konijnen, wilde paarden, winterkoninkjes (echt), karekieten (denk ik), koekoeksbloemen.

PM de gehele fietsreis hoor ik al de koekoeken tekeer gaan!

Veel te vroeg in Hirsthals, 13:30 uur, na 102 km Kaartje kopen, boot bewonderen (Bergensfjord, vaart op gas), omkleden, Pekan broodjes, rondlummelen.

Om 18:00 uur als eerste aangemeld, om 20:00 uur ga ik als laatste aan boord...
(verslagje via de iPhone is gedoe, ik mis na opslaan de laatste zinnen..., stoppen we even mee...zodra ik een PC tegenkom volgt de rest
....... zo, in de biblio van Ålesund...een uurtje een (trage) PC)
....... nog wel net voor twee store motorbikers uit de boot op gefietst. Ze zagen er niet uit maar vielen eigenlijk wel mee (ik zag er natuurlijk ook niet meer uit).

Op de boot meteen de air seat opgezocht en mij geinstalleerd. Niet echt lekkere stoelen om in te slapen, al deed de folder nartuurlijk anders voor. Maar...om 12:00 uur kwam met veel lawaai een half dronken Duitser binnenvallen, het bleek Supersnurker te zijn!
Bijna iedereen zocht na een half uurtje zijn heil maar ergens anders, ook ik. Uiteindelijk bleek die bank in de luxe lounge ook veel beter te liggen, maar lekker slapen was er niet bij.

Fff: duinenroute, van alles en nog meer, lief oud jack russeltje aan boord.
Eindcijfer een 12 (route) + 6 (boot/slapen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Denemarken, Hirtshals

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 152553

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: