Dag01 - Op weg met de gouden koets - Reisverslag uit Haithabu, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag01 - Op weg met de gouden koets - Reisverslag uit Haithabu, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag01 - Op weg met de gouden koets

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

21 Mei 2016 | Duitsland, Haithabu


7:00 uur Let's go!
Eerst een bakkie halen bij Boelien in De Wijk, helaas nog even zonder Leo, ...om 8:30 uur, heerlijk.
Gezellig met Annet en Jop in de gouden koets op weg naar Wischhafen, het pontje naar Glûckstadt.
Rond 13:00 uur wordt ik aldaar met fiets en tassen uit de auto gegooid om op het pontje te stappen, wel ruim voor het afvaartpunt want er staat al een file.
Uiteraard eerst uitgebreid zoenen enzovoorts, het avontuur kan beginnen.
Om 13:50 uur sta ik aan de andere kant en kan er gefietst worden!

Het is lekker weer, beetje zon, beetje wolken, beetje wind.
Ik fiets op bekend terrein en passeer als snel het huis met de grote Schnauzer Hund Sem, Jop wel bekend.
We, als ik over 'we' praat dan hebben we het over mijn fiets en ik, knallen lekker door.
Rond 19:00 uur komt Haithabu in zicht, de receptie is dicht en ik zet maar snel mijn tentje op, want het is gaan regenen.
Snel wat koken, maar waar is nu die aansteker gebleven.
Het plenst, dan maar koude mais met kidneybonen, en een banaan als toetje, best wel lekker ...
Een koude douche zie ik niet zitten, dus na een avondwandelingetje duiken we (zonder fiets) er vroeg in.

FFF (Fietsroute & Flora & Fauna): lekkerdoorfietsen, koolzaadvelden (kan Frankrijk een puntje aan zuigen), roodbonte specht, veldmuisje.
Een vervelend tikkie in de fiets, maar daar gaan we ons over een weekje pas zorgen over maken.
Eindcijfer voor deze dag, hoe kan het anders, een dikke 10.


  • 21 Mei 2016 - 07:00

    Annet:

    Het grote afscheid (gelukkig tijdelijk) is aanstaande.......:(

  • 21 Mei 2016 - 09:22

    Boelien:

    Ha en fin tur, Jaap!!!!!

  • 24 Mei 2016 - 13:53

    Paul:

    Succes, Jaap, en vooral veel plezier! En veel geduld voor jou, Annet!

  • 26 Mei 2016 - 15:57

    Annet:

    Fijn dat het eindelijk is gelukt om internet te vinden ;) Kan ik je avonturen iets uitgebreider dan via sms meebeleven! En als ik er niet bij ben kun je gelijk de aansteker niet vinden ;(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Haithabu

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 152555

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: