Dag36 - Relax - Reisverslag uit Bleik, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag36 - Relax - Reisverslag uit Bleik, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag36 - Relax

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

25 Juni 2016 | Noorwegen, Bleik

Lekker uitgerust om 10:00 uur op, ff inkopen doen in de winkel 10 minuten verderop.
Het blijkt 11 kilometer verderop in Bleik te zijn, waarbij je eerst nog een mini colletje over moet. Wel een beregezellig supermarktje met een leuke, propvolle, koffiehoek. Het hele dorp zit hier te kletsen.

Bij het afrekenen in de rij bij de kassa, staat er een verlegen Noors jochie van circa 11 jaar voor mij. Hij wordt aangesproken door de joviale Noor achter mij in de rij. Het jochie staat met een giga foto op de voorpagina van de eilandkrant! Er is hem een interview afgenomen over wat hij er van vindt dat de legerbasis in Andenes gesloten gaat worden. De kop in de krant geeft aan dat hij bang is dat het eiland nu veroverd kan worden.

De Noor achter mij in de rij blijkt een gezellige en geïnteresseerde prater, hij is op het eiland in Bleik geboren, werkt in Bergen, maar komt iedere vakantie met het gehele gezin naar het eiland. Er wonen circa 5000 inwoners, dus als een legerbasis met 500 man personeel verdwijnt, dan doet dat wel iets...

Als ik na wat koffie en geklets met allerlei Noren weer terugfiets, gaat het .... regenen. Zeiknat kom ik weer in Stave aan. De campingbaas schatte mij toch echt in op 10 minuten, ik denk dat hij fiets en auto door elkaar haalt.
Voor morgen raadt hij mij een hike aan naar een verlaten baai met mooi uitzichtpuntje. Veel beter dan ff naar Andenes op en neer, het weer blijft nog even wisselvallig.

Ik zet een lekker bakkie, neem brood met Kaviaar uit de tube (aanrader van de Deense fietser Mads) en bestudeer uitgebreid de diverse walvis onderdelen die bij de ingang van de camping liggen.

's Middags komt er zowaar zon en wordt er gewandeld langs het strand en over wat rotsen, heerlijk relaxen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Bleik

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 152826

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: