Dag 16, Some like it hot - Reisverslag uit Calceranica al Lago, Italië van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 16, Some like it hot - Reisverslag uit Calceranica al Lago, Italië van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 16, Some like it hot

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

05 Juni 2010 | Italië, Calceranica al Lago

Om 9:45 uur weer op het stalen ros geklommen.
Ben meteen al mijn bril kwijt, maar die heb ik boven op mijn pet gezet... fase 3 van de onthaasting?

Eerst dwars door Trento gereden, nu echt in de Italiaanse sfeer. Daar verlies ik mijn bril als ik bij een groot kasteel de weg vraag aan een super-italiaan. Na 2 km terugrijden vind ik de bril alsnog...

Voor Trento was het eigenlijk één lang fietspad langs de Adige, mooi maar veel van hetzelfde.

In Trento begint een heel gemeen klimmetje naar Civezzano, dat was even heel erg zweten en de beentjes draaien het nog maar net.
Gelukkig weer een mooi parkje halverwege voor een welverdiende siesta met lunch, drinken en ... insmeren.

Boven aangekomen rijd ik dwars door Pergine en kom aan het Lago di Caldonazzo. Erg mooi en ook erg druk met Italianen die het weekend aan het water vieren. Wat een druktemakers zijn het toch eigenlijk...

Het eindpunt van de route is camping Punto Lago, onderaan het meer.
Op de camping is het rustig (geen trekkersveldje) en aan het meer heel druk. Maar eens even doorheen gebanjerd, ijsje in de hand uiteraard :)

Geld en eten in Caldonazzo gehaald (6 km) en heerlijk gekookt: rode paprika, ui, courgette, wat kruiden en kidney boontjes. Toetje: yoghurtje. Zie foto 'serie'.
Vogeltjes zat op de camping, mooie kleuren en erg brutaal.
Ondanks meer vlakbij 's avonds geen muggen.

Veel aardige omstanders komen polshoogte nemen bij mijn tentje (Italianen, Oostenrijkers, Duitsers en zelfs Vlamingen). Ik krijg koud bier aangeboden (heerlijk), de Vlaamse frietjes moest ik afslaan, mijn eigen eten zat er net in!

Vlak voor het slapen gaan Annet nog even per SMS gefeliciteerd met onze aankomende trouwdag .... Ti amo!

Samenvatting
Ongeveer 81 kilometers gefietst.
Weer: 33+
Sfeer: super 10
Huid: niet echt verbrand (hoe is het mogelijk) wel wat aan de rode kant in het gezicht :)
Flora & fauna: fruitbomen, hop, wijn, diverse vogeltjes.




  • 07 Juni 2010 - 12:19

    Terry:

    Hoi Jaap, wat leuk dat jij in hetzelfde gebied fietst waar wij zijn geweest vorige vakantie.
    Wij zaten nl. aan het Caldonazzo meer, vlak bij Camping Punta Lago. Daar hebben we vaak langsgelopen, erg mooi daar. Wat fijn dat het slechte weer voorbij is. Lekker genieten van de zon en de omgeving.
    Hou je goed en ga zo door. Wij blijven je in elk geval volgen.
    Groetjes van Piet en Terry

  • 22 Juni 2012 - 10:00

    Ad:

    Leuk verslag wij waren daar ook tientallen jaren
    Nu gaat het niet meer maar we volgen nog steeds alle dingen die op internet komen van deze mooie omgeving

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Calceranica al Lago

Montfoort - Rome (fiets)

Lekker fietsen

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2010

The after party

20 Juni 2010

Dag 31, ROME WE KOMEN!

19 Juni 2010

Dag 30

18 Juni 2010

Dag 29

17 Juni 2010

Dag 28
Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 153370

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: