Dag 13, Effe klimmem - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 13, Effe klimmem - Reisverslag uit Ried im Innkreis, Oostenrijk van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 13, Effe klimmem

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

02 Juni 2010 | Oostenrijk, Ried im Innkreis

BART VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG (kaartje is onderweg en komt 'bijna' op tijd aan, denk ik).

Om 7:00 uur ontbijtje en daarna wegfietsten in de motregen, op naar die aardige heuvel, de Arlbergpas. Klimmen en zweten. Hoe hoger je komt hoe meer het begint te regenen en te waaien.
In Dalaas kom ik Aafke tegen (62!) en samen zwoegen we door naar Langen, ondertussen lekker een beetje bijbeppen over van alles en nog wat. In Langen neemt ze de trein (nadat ik eerst nog even haar Shimano pompje heb gebruikt) en pruts ik alleen verder omhoog.

Halverwege een heavy stukje komt een SMS van Nick binnen, ach dan heb je een reden om even te stoppen...

Na 3 uur fietsen en 31,45 km rijden sta ik op de top, zeiknat en in de stromende regen. Toch practisch in 1x doorgefietst, steeds stoppen is een aanslag op de spiertjes, dus je kunt beter doorstampen.
Als ik vanachter het glas en achter mijn gulashsoepje naar buiten kijk zie ik natte sneeuw naar beneden dwarrelen.

Na omkleden in het toilet, droge kleding, knal ik naar beneden. Erg erg koud!

In St. Ankton rij ik even om als ik in de verte de Jeruzalem gangers zie lopen. Na een welgemeend Bonjour en wat franse/engelse communicatie wens ik hun een goede loop en vervolg mijn superafdaling.
Het gaat door mooie woeste landschappen met veel waterstroompjes en watervalle(n)(tjes).

Het gaat zo lekker dat ik de volgende etappe er maar meteen achteraan plak, Petneu laten we dus links (rechts?) liggen en ik rij door naar Ried, camping 3-Lander-Eck.

Daar zit Richard heerlijk uit te rusten in de zon, hij heeft er die dag maar een rustdagje van gemaakt...

'S avonds besluiten we samen een uitgebreide nassi te maken en we kopen de halve suprmarkt in 't dorp leeg. Geen kroepoek, dan maar chips, augurkjes, kip, courgette, champignons, kruiden, etc etc. en... een lekker Merlot wijntje erbij.
De satehsaus had Richard nog bij zich, vanuit Nederland meegenomen...

Ondanks wat regen lijkt het wel wat warmer te worden.

Samenvatting
Circa 85 kilomters gefietst.
Weer: van slecht naar beter!
Humeur/sfeer: 9.
Flora & fauna: giga vogel gezien hoog in de lucht (condor???), veel hagedisjes en overal water!


  • 28 Juni 2010 - 15:53

    Aafke Van Der Veek:

    Hallo Jaap, ben ook weer thuis.Heb de reis via Trento - Venetië - Rome gedaan. Heb de Arlbergpas moeten fietsen, had niet gereserveerd werd gezegd. Erg zwaar koud,nat, zoals je weet daardoor hebben we elkaar niet meer gezien.
    Bedankt voor de mooie foto groeten Aafke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oostenrijk, Ried im Innkreis

Montfoort - Rome (fiets)

Lekker fietsen

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2010

The after party

20 Juni 2010

Dag 31, ROME WE KOMEN!

19 Juni 2010

Dag 30

18 Juni 2010

Dag 29

17 Juni 2010

Dag 28
Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 153081

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: