Dag 3, Elvis Presley - Reisverslag uit Bad Breisig, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 3, Elvis Presley - Reisverslag uit Bad Breisig, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 3, Elvis Presley

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

23 Mei 2010 | Duitsland, Bad Breisig

Rond 09:00 uur vertrokken na zalig ontbijtje. Wat minder zon vandaag, de dag begint met mist, maar prima fietsweer.
In Julich vraag ik de weg naar de Citadel aan een , net als ik ongeschoren, man met hond op fiets. Het is Herman met Elvis Presley (15 jaar). Boven in de oude stad, direct achter de Citadel waar je dwars doorheen kunt fietsen, staat hij al weer te wachten. Hij vertelt mij van alles over de stad en zijn eerdere leven in de buurt van Munchen. Erg gezellig.

Daarna lekker door het Wald en mooie kastelen. Bij Stockheim even schrikken: 350 meter 9%, onverwachts, brrr.
Dan mooie vlaktes vol met windmolens en koolzaadvelden (Froitzheim), en ook de zon is er weer bij. Het wordt steeds warmer en een oudere gebruinde fietser, in blote bast, wijst mij weer de goede richting (naar Flerzheim) als ik, volgens mij volgens het boekje, toch verkeerd ben gereden.

Dan volgen wat heuveltjes en komt Ko uit Limmen/Castricum mij achterop.
Hij rijdt als training naar Oostenrijk in een (1) week en gaat in augustus met een hele groep in een sponsortocht naar Burkina Fasso fietsen. Respect.
Heuvel op kost het mij moeite hem bij te houden... maar na een geweldige afdaling naar de Rijn toe, rijden we nog samen een stukje langs deze mooie rivier. Het is erg druk met fietsers en op de promenades wordt er zwaar gewandeld. Als fietser moeit je je daar maar tussendoor wurmen...
We drinken wat fris op een terrasje en nemen afscheid. Ik beloof hem wat te sponsoren zodra ik weer in het normale leven zit.

Om 17:15 uur op mooie camping Rheineck in Bad Breisig, iets landinwaarts. Apart trekkersveldje. De bij inschrijven gekregen ansichtkaart meteen maar ingevuld en verstuurd.
Er komen nog twee tentjes bij. Een stel uit de omgeving van Venlo en Richard Beumer, ook ergens uit Noord Limburg.
Richard doet, naar eigen zeggen, in een opwelling een ongetrainde Rome poging. Ook Venetie moet daarbij worden aangedaan en het vliegtuig staat voor 19/6 geboekt...

De groenten uit St. Odilienberg moeten er nu aan geloven, plastic glaasje wijn erbij, wat kletsen met elkaar en dan ... slapen!

Samenvatting:
Gefietst: circa 134 kilometers.
Sfeer: super.
Flora & fauna: bossen, koolzaad, uitgestrekte akkers, buizerds, valken, veldmuisjes.
Weer: van mist naar lekker warm met veel zon.

  • 12 Juli 2010 - 19:09

    Hans Beumer :

    Dag Jaap,

    Ik ben de vader van die maffe, maar wel gezellige, Richard die ongetraind naar Rome is gaan fietsen. Dat kan ik dus beamen en ik moet je eerlijk zeggen dat het me verbaasd heeft dat hij het heeft gehaald en weer heelhuids in Lelystad is gearriveerd. Zeker als ik zag wat voor troep hij in eerste instantie allemaal mee zou nemen. Uiteindelijk ging hij redelijk georganiseerd op pad. Maar of het darna ook nog georganiseerd is gebleven weten we niet.
    Dank voor de hulp die je hem hebt verleend omdat hij kennelijk niet het juiste gereedschap had meegenomen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Bad Breisig

Montfoort - Rome (fiets)

Lekker fietsen

Recente Reisverslagen:

24 Juli 2010

The after party

20 Juni 2010

Dag 31, ROME WE KOMEN!

19 Juni 2010

Dag 30

18 Juni 2010

Dag 29

17 Juni 2010

Dag 28
Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 152819

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: