Dag24 - Kolvereid, big city - Reisverslag uit Kolvereid, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag24 - Kolvereid, big city - Reisverslag uit Kolvereid, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag24 - Kolvereid, big city

Door: Japio

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

13 Juni 2016 | Noorwegen, Kolvereid

Ja ja, dames en heren die dit nu lezen.Het is 13-6-2016 13:58 uur terwijl ik dit tik.
Tikken in de bibliotheek van Kolvereid, een gat van 3000 inwoners, maar weer met een prachtig bibliotheek en mega winkelcentrum, waarin o.a. een heuse Expert. Echt niet normaal in welk gat je hier een bibliotheek vindt, en dan geen kleine hokkies, nee kasten vol boeken, cd's, dvd's, PC's, printers,.... Misschien Jacques dat jij eens op studiereis naar Noorwegen moet om dit fenomeen nader te bestuderen, zodat wij hier in Nederland ons voordeel mee kunnen doen, te beginnen met de net in Montfoort opgedoekte bibliotheek?
Wat ook opvalt is dat er veel mensen zitten, die daadwerkelijk (krantjes/boeken) lezen, internetten, printen. En, naast gratis internetten, je kan er ook heerlijk naar een schoon toilet gaan!

Het iPhone kabeltje is dus ook weer geregeld en de iPhone ligt zich weer lekker strak op te laden.
Ook het blog is hiermee weer bijgewerkt, kost wat moeite maar toch leuk om te doen. Je staat weer even stil bij eerdere dagen, die voorbij lijken te vliegen, en ... eenmaal weer thuis hebben we een verhaal/fotoboek met een druk op de knop.
Ook de fiets is hopelijk weer tevreden: compleet schoongemaakt, remblokjes achter verwisseld, wielen rechtgezet, ketting ontdaan van alle zooi en een druppie olie.

Vandaag op zich goed fietsweer, fris bewolkt, zo nu en dan een zonnetje. Dus we gaan nu nog even lekker een klein rondje fietsen!
Dat is namelijk goed voor de wat geïrriteerde rechterbilspieraanhechting. Ook ff geen Frans praten, goed voor mijn Noors!

Kom ik terug bij de camping/tent, is er sprake van een compleet kinderspeeltuintje. Overal lopen kinderen in gele hesjes, leeftijd circa 4 tot en met 6. Ze mogen alles doen, klimmen op rotsen etc., best wel link.
Uiteraard willen ze mijn tentje van binnen zien en kijken wat er toch allemaal wel niet in die tassen zit. De begeleiding weet niet goed wat ze moeten zeggen, als voor de zoveelste keer er weer eentje over mijn scheerlijnen struikelt. Zolang de boel heel blijft, kan ik er wel om lachen.

Einde dag een heerlijk uurtje met zon, uit de wind op het terrasje bij het keukentje, heerlijk. Daarna zwaar koken, weer iets met macaroni, yoghurt, wat Bixits en .. een biertje!

Er komt enig app verkeer met Montfoort op gang, Ahmad, onze Syrische vriend, wil weten waar ik zit. Ik zit namelijk vlakbij (120 km) zijn familie, neef Ziad in Brønnøysund, en uiteraard moet ik daar langs... Ik beloof hem een poging te wagen maar weet niet of dit de volgende dag qua afstand/weer wel gaat lukken.

Na een lekkere douche duik ik er voor de verandering maar weer eens vroeg in.

  • 18 Juni 2016 - 23:46

    Francine :

    Hi Jaap, na 16 dagen Sardinië ben ik nu weer bij om ook jouw verhalen te lezen. Leuk zoals jij en je fiets menig avontuur meemaken. Maar je moet elkaar ook te vriend houden!!! En soms van de nood een deugd maken. Fijn dat Annet haar spork (???) weer krijgt. Ook bij mij sneuvelde mijn fototoestel de eerste dag. Ik begrijp dat jij inmiddels dit hebt opgelost of was het je mobieltje dat het begaf?
    Ik zie dat je site nu 99908 keer is bekeken. De 10.000 moet wel gevierd worden. Succes verder. Groetjes.

  • 20 Juni 2016 - 22:21

    Annet:

    Voor ingewijden.....een sporkmis een lepel en vork gecombineerd ;) En volgens mij kunnen binnenkort de 100.000 (!) viewers gevierd worden.

  • 21 Juni 2016 - 20:59

    Marian Boer:

    Hoi Jaap,
    Hierbij ook nog even heel veel groetjes van ons Gunnewiekjes.
    Wat maak je veel mee en lig je nog steeds voor op schema?
    We blijven je stoer vinden!!
    Een goede reis en nog veel energie gewenst voor de overige kilometers.....
    Liefs van ons allen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Kolvereid

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 152402

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: