Dag22 - Op naar de Trønderrockscene! - Reisverslag uit Namsos, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag22 - Op naar de Trønderrockscene! - Reisverslag uit Namsos, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag22 - Op naar de Trønderrockscene!

Door: Japio

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

11 Juni 2016 | Noorwegen, Namsos

In Steinkjer eigenlijk voor het eerst een gehele nacht doorgeslapen, zelfs zonder plas-intermezzo!
Om 9:30 uur, als M+T al een uurtje weg zijn, klimt ook deze jongen langzaam weg uit het dal, waar al die eindpuntjes toch weer iedere dag blijken te liggen (en meestal aan een fjord, daar lijkt het er hier ook van te stikken).
Na 19 km haal ik de Zwitsers in, ze blijken een stukkie te zijn omgereden. We rijden een stuk samen op, het tempo is aan elkaar gewaagd. Bij de Joker op 28 km neem ik mijn koffiemomentje, uiteraard ook op aanraden van mijn bilspier. Na uitgebreide onderhandelingen met de winkelbaas komen we tot een sponsorcontract en krijg ik een mooie Joker pen, mijn oude was namelijk net leeg.

Het is vandaag zeer zonnig maar fris. De RV17 is een mooie weg door een golvend landschap, prachtige vergezichten. Iets teveel auto's, met name campers.
De Zwitsers haal ik weer bij en we wisselen regelmatig kopposities. Manuell rijdt volgens mij op halve kracht en Fabienne kost het iets meer moeite heuvel op. Maar je kan zien dat beiden gewend zijn om in de bergen te fietsen. Petje af. Ik word uiteraard alleen nog wat beperkt door mijn bilspier....

In Namsos, het centrum van de genoemde rockscene, is het genoeg. 82 kilometers toch nog.
De dure (uiteraard) camping, 200 Nokkies, ligt 4 kilometer buiten (uiteraard) de stad naast (uiteraard) het vliegveld. Gelukkig wordt er niet gevlogen, misschien zijn de piloten hier ook in staking?

Tijdens het koken komt er nog een Nederlander binnenfietsen, Bernard van 52. Hij fiets de route Trondheim - Tromsø en heeft een hele strakke planning. Weer eens wat anders dan Frans praten. In de keukenlade blijkt een erg mooie aparte lepel te liggen die absoluut niet past bij de rest van de spullen. Ik heb de lepel maar uit zijn leiden verlost en ..... meegenomen;).

• 14 Juni 2016 - 11:39

Annet:

Je bent dus MIJN spork kwijtgeraakt.........dus je moest wel vervanging zorgen ;)