Dag22 - Op naar de Trønderrockscene! - Reisverslag uit Namsos, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag22 - Op naar de Trønderrockscene! - Reisverslag uit Namsos, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag22 - Op naar de Trønderrockscene!

Door: Japio

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

11 Juni 2016 | Noorwegen, Namsos

In Steinkjer eigenlijk voor het eerst een gehele nacht doorgeslapen, zelfs zonder plas-intermezzo!
Om 9:30 uur, als M+T al een uurtje weg zijn, klimt ook deze jongen langzaam weg uit het dal, waar al die eindpuntjes toch weer iedere dag blijken te liggen (en meestal aan een fjord, daar lijkt het er hier ook van te stikken).
Na 19 km haal ik de Zwitsers in, ze blijken een stukkie te zijn omgereden. We rijden een stuk samen op, het tempo is aan elkaar gewaagd. Bij de Joker op 28 km neem ik mijn koffiemomentje, uiteraard ook op aanraden van mijn bilspier. Na uitgebreide onderhandelingen met de winkelbaas komen we tot een sponsorcontract en krijg ik een mooie Joker pen, mijn oude was namelijk net leeg.

Het is vandaag zeer zonnig maar fris. De RV17 is een mooie weg door een golvend landschap, prachtige vergezichten. Iets teveel auto's, met name campers.
De Zwitsers haal ik weer bij en we wisselen regelmatig kopposities. Manuell rijdt volgens mij op halve kracht en Fabienne kost het iets meer moeite heuvel op. Maar je kan zien dat beiden gewend zijn om in de bergen te fietsen. Petje af. Ik word uiteraard alleen nog wat beperkt door mijn bilspier....

In Namsos, het centrum van de genoemde rockscene, is het genoeg. 82 kilometers toch nog.
De dure (uiteraard) camping, 200 Nokkies, ligt 4 kilometer buiten (uiteraard) de stad naast (uiteraard) het vliegveld. Gelukkig wordt er niet gevlogen, misschien zijn de piloten hier ook in staking?

Tijdens het koken komt er nog een Nederlander binnenfietsen, Bernard van 52. Hij fiets de route Trondheim - Tromsø en heeft een hele strakke planning. Weer eens wat anders dan Frans praten. In de keukenlade blijkt een erg mooie aparte lepel te liggen die absoluut niet past bij de rest van de spullen. Ik heb de lepel maar uit zijn leiden verlost en ..... meegenomen;).




  • 14 Juni 2016 - 11:39

    Annet:

    Je bent dus MIJN spork kwijtgeraakt.........dus je moest wel vervanging zorgen ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Noorwegen, Namsos

Jaap & Annet

Actief sinds 24 April 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 152584

Voorgaande reizen:

21 Mei 2016 - 14 Juli 2016

Noordkaap

07 Juni 2014 - 06 Juli 2014

Op bezoek bij Sven...

16 Juni 2013 - 21 Juli 2013

I know nothing, I'm from Barcelona…

02 September 2012 - 21 September 2012

Ad hocje naar de Middellandse Zee...

30 Juni 2012 - 28 Juli 2012

Alsnog graag ... naar Praag!

03 Juli 2011 - 28 Juli 2011

Montfoort - Praag

13 November 2010 - 14 December 2010

Montfoort - Australie - Nieuw Zeeland

21 Mei 2010 - 26 Juni 2010

Montfoort - Rome (fiets)

Landen bezocht: