Dag20 - Shopping - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag20 - Shopping - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag20 - Shopping

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

09 Juni 2016 | Noorwegen, Trondheim

Na een wat gebroken nachtrust, de veerboot vaart door tot zeker 1:30 en dat hoor je dreunen, staan we op met regen. Dat wordt dus de bus naar Trondheim.

Na een goed ontbijt (eitjes bakken) ontmoet ik de buurman links, het is de 57 jarige Juerge uit Zwitserland. Hij fietst al 23 maanden en is op weg naar huis (Zurich). Het eerste jaar fietste zijn, 25 jaar jongere, vrouw nog mee, maar die hield het toen voor gezien.
Zijn route ging over de Balkan, Turkije, Iran, Turkmenistan,... Baltische staten, Finland, Zweden en nu Noorwegen. Hij was qua kilometers de wereld al rondgefietst. 1 augustus moet hij weer gaan werken, een nieuwe baan als leraar in Zurich. De gedachte maakte hem nog niet echt blij.

In de bus (50 Nokkies) betaal ik ook maar even voor een Zwitsers stel uit een camper, ze hebben alleen een credit card bij zich...
's Avonds krijg ik het geld netjes retour, inclusief een lekker glas rode Italiaanse wijn.

In Trondheim eerst maar eens flink rondgelopen en alle bekende toeristische hoogtepuntjes bekeken. Een mooie beeldengalerij op de kathedraal, het paleis van de (arch)bisschop, het gratis armor museumpje, de haven, de fietslift! (helaas buiten gebruik), de 'oude brug' (lachertje), het rockmuseum (dicht),etc. etc.

Daarna was het tijd om te shoppen: als eerste extra remblokjes voor de Maguro V33, na drie winkels bingo! Daarna een goed lange broek (op aanraden van Robert, mijn oude 'Rome' broek kon echt niet verder noordelijk), enigszins regenbestendig en wat warmer, ook goed om mee te fietsen (merk Norrøna, de prijs ben ik even vergeten...:).
En als laatste, naast het eten, een paar nieuwe regen-overschoenen, want mijn oude gaan langzaam naar zijn mallemoer, en je kan beter niet zonder zitten, dat is mij al duidelijk geworden.

Bij Pepes een pizza happen, en wie kom ik daar tegen, de Juerg. Bij twee glaasjes rode wijn uitgebreid nagebabbeld, een vrolijke en gezellige man. Mij wordt duidelijk dat twee jaar alleen maar fietsen toch wel wat met je doet.

Na de retour met de bus de remblokjes voor vervangen, het tentje droog ingepakt, lekker gekookt en vroeg pitten. Ondanks wat regen en kou weer een lekker daggie.

Eindcijfer: met deze onzin stoppen we nu maar eens :)!