Dag05 - Go go go Aalborg - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag05 - Go go go Aalborg - Reisverslag uit Aalborg, Denemarken van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag05 - Go go go Aalborg

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

25 Mei 2016 | Denemarken, Aalborg

Goed ingepakt, met nieuwe droge sokken (die van gisteren waren nog niet droog), knallen we het weer weer tegemoet.
Deze keer meteen de regenoverschoentjes WEL gemonteerd.
Vandaag weer veel treinsporen, echter zonder echte gravel, meer zand en daardoor zwaar fietsen. Tot nu toe de zwaarste dag qua fietsen, de spiertjes hebben een dagje rust nodig. Maar we nemen onze tijd en ploeteren lekker door, een mooie training voor later, zullen we maar zeggen.

Het weertype lijkt op dat van gisteren, iets minder regen de gehele dag, maar wel meer tegenwind. Deze keer komen we, op een droog momentje met zowaar een waterig zonnetje, langs het, volgens een folder, spectaculair lang hunebed.
Het hunebed van Baeke, ik zeg snel vergeten, foto volgt. Wel een erg mooi plekje waar het korte hunebedje lag...
Ook een leuk moment was het fietsen langs een varkensboerderij, in de middle of no-where, waar op een groot veld meer dan 20 grote zeugen rondliepen met wel 80+ biggetjes. Die gingen allemaal op de loop toen ik langskwam, allemaal richting een grote modderpoel.

Na nog een kleine misfiets, gelukkig heb ik mijn Mio bij me, alsnog in Aalborg aangekomen. Maar wat een pokken laatste 10 kilometers, de wind pal van voren boven op een dijk langs het water. Meteen maar een hutje voor 2 nachten besproken, plus eenmaal een goedkoop ontbijtje.

Een lekker ruim hutje met een levensgevaarlijke elektrische kachel die het niet lijkt te doen, totdat ik 's nachts van de hitte wakkker wordt...
Douchen, uitwassen, schoonmaken, en even de spiertjes wat rust geven. De zon begint te schijnen en de was kan mooi drogen in de wind.
Vanuit het hutje kijk ik op een jachthaven met voor meerdere miljoenen aan mooie bootjes, die Denen hebben het zo slecht nog niet.

FFF: ploetergrafheuvelsroute, kzv, geel vogeltje (foto), roofvogels, kraaien, biggetjes
103 km
Eindcijfer, doe eens gek: een 10

• 26 Mei 2016 - 16:16

Annet:

Jij en je fiets hebben wel een rustdag verdiend. Hopelijk heb je de komende week minder of liefst geen regen. En windje achter zou ook fijn zijn. Geniet van je rust en nog maar 1 fietsdag voordat je naar Noorwegen kunt oversteken! Ik ben trots op je, liefs van de achterblijvers (ook vd honden)....