Dag02 - De Arena - Reisverslag uit Vojens, Denemarken van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag02 - De Arena - Reisverslag uit Vojens, Denemarken van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag02 - De Arena

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

22 Mei 2016 | Denemarken, Vojens

Na betalen van de camping. slechts 10 euro's, rijden we in een zonnetje met wat tegenwind weg, richting Denemarken.
Het wordt allemaal al wat heuvelachtig en we krijgen zelf een 7%-tje voor de kiezen, niet noemenswaardig, maar toch maar even genoemd :)
Later slaat het weer wat om, bewolkt en spatjes regen.

Na 118 kilometers staan we in Voyens, Denemarken, helaas pindakaas, de camping is weg!
Dan maar terug het stadje in, naast de ijshockey arena was ook een campingveldje.
Dat blijkt een goede greep, heerlijke douches en fijne keuken, voor mij en Peter & Ismael, twee gezellige Bulgaren die een hutje nemen (nadat ik voor hun de campingbaas mocht bellen).
De heren zagen eruit als zigeuners en konden een tandartsje gebruiken, maar schijn bedriegt, gewoon twee super aardige mannen waar je gezellig mee kan keutelen...
De campingbaas gaf hoog op van de ijshockey club, kampioen dit jaar 1e Liga, en ,et de grootste arena van Denemarken. Hij moest wel want hij was de coach.
En uiteraard speelden zijn twee zonen op hoog (jeugd)niveau en moest ik morgenvroeg een rondleiding krijgen door het complex!

In de avond ging het hozen, maar het tentje bleef lekker droog (jaja, van binnen).
FFF: hobbelroute, 2x roodbonte specht (paartje), koolzaadvelden niet normaal, kievieten (die mij aanvielen), grafheuvels (heul veul).
120 km, eindcijfer 10+

PS de aansteker lag natuurlijk los onder in een tas