Stukje trein - Reisverslag uit Starý Hrozňatov, Tsjechische Republiek van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Stukje trein - Reisverslag uit Starý Hrozňatov, Tsjechische Republiek van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Stukje trein

Door: Jaap & Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

14 Juli 2012 | Tsjechische Republiek, Starý Hrozňatov

Vannacht veel regen, maar bij het opstaan is het droog met heel veel wind. Nog even gezellig samen ontbijten met Leonie en Henk en zowaar de tent droog ingepakt.

Onze treinreis van Lichtenfels naar Cheb gaat prima. Leuk om het landschap nu vanuit de trein te zien. Na 2x overstappen komen we om 15.45 u aan in Cheb (Tsj). Het was even zoeken om op de goede route naar het pension te komen, maar gelukkig hebben wij de i-pad!

We komen aan bij een heel mooi en gezellig pension Zum Silberen Hirsch. Prima kamer en we nemen eerst maar eens een grote pivo gevolgd door een Tsjechisch gerecht. Ook het toetje is weer heerlijk (iets met ijs, slagroom en bosbessen).

Na een douchebeurt hebben we de rest van de avond in het gezellige cafe/restaurant doorgebracht onder het genot van koffie en een groot glas wijn. Ondertussen wat internetten op de i-pad. De plaatselijke jongeren zitten te pokeren aan de stamtafel en 4 motorboys hebben zich ook aangemeld voor een nachtje.

Weer: regenachtig met later zon

Gefietst: 16 km
Getreind: 142 km

• 18 Juli 2012 - 08:00

Jacques:

De hele avond op een kop koffie en een glas wijn. De plaatselijke middenstand zal wel blij met jullie zijn geweest ;-)