Regen - Reisverslag uit Oberwallenstadt, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Oberwallenstadt, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Regen

Door: Jaap & Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

13 Juli 2012 | Duitsland, Oberwallenstadt

Ondanks de opklaringen van gisteravond, worden wij wakker met een hoop gekletter op ons tentje.
We pakken toch alles binnen in de tent alvast in, eten broodjes met koffie en wachten beter weer af.....

Om 12:00 uur besluiten we om toch maar niet te gaan fietsen. Gezien de weersverwachting en de komende 'bergetappes', gaan we gewoon zaterdag lekker treinen naar Cheb!

Alsof de Duitse Duvel ermee speelt, klaart rond 15:00 uur het weer wat op....
Jaap knalt dan toch nog maar even twee keer de Burgberg op en gaat op moddertrial door de paden aan de andere kant van de Main.
Ook even bij Mr Bike langs voor een klein flesje kettingsmeerteflonvloeistof.

Na de training eerst maar eens lekker in de regen de fiets schoonmaken, ketting smeren en .... douchen.

Gedurende de dag kletsen wij in de recreatieruimte gezellig met Leonie en Henk uit Culemborg, rasfietsers met hele mooie Gazelle ebikes!
Zij fietsen morgen, mits droog, verder naar Kulmbach.
Wij nemen rond 12:34 uur de Zug :)
's Avonds eten we gemutlich met zijn allen in Gasthof Rauch: grill teller, schnitzels, weizenbier, wein, etc.

Gefietst: 25+ (Jaap)
Weer: regen. 17-22 (mits zon) Graden.
Humeur: super+
Fauna: tamme eekhoorn midden in Lichtenfels. Eend met 4 jongen passeren de tent. Veel laagvliegende Schwalben boven de Main.

PS die rainlegs werken prima volgens Annet, je krijgt alleen een natte kont!

• 13 Juli 2012 - 22:54

Francine :

Het was vrijdag de dertiende dus wel te verwachten dat het een rare dag zou worden gelukkig niet erger dan wat jullie beschrijven. Zet hem op verder!!!toi toi Francine

• 14 Juli 2012 - 15:10

Corry En Chris:

Hier een berichtje uit een herfstachtig De Meern. Afgelopen dagen was het tussen de 12,5 en 14 graden. Was de zon er even dan was het lekkerder. Volgende week wordt het voor de zoveelste keer mooi weer zeggen de meteorologen, ook Helga uit Vleuten. Neem maar zoals het is. We kijken gewoon naar buienradar. Die is redelijk betrouwbaar. Onze buren vliegen straks naar Bali, we zouden graag meegaan. We hebben evenwel twee logés, de kleintjes van Esther.

Veel plezier en hopelijk binnenkort mooi weer.

Groet Corry en Chrisd

• 15 Juli 2012 - 20:16

Leonie En Henk:

Zaterdag na een heerlijke fietsdag met maar twee hoosbuien, hebben we onze tocht in Bad Berneck moeten opgeven.
    Mijn fiets kreeg "motorpech"en kon niet in Duitsland worden gerepareerd.
    Zondag vanuit Bayreuth een auto gehuurd via Europcar , fietsen erin en nu zijn we (zondagavond) weer thuis in Cborg. Wel balen natuurlijk. Morgen auto inleveren in Utrecht, fiets laten maken en dan dinsdag op weg met fiets en auto naar het zonnige zuiden.
    Jullie nu in Cheb? Fijne droge tocht verder. We blijven jullie volgen.
    groetjes, Henk en Leonie
    leoniewoortman@hotmail.com