Met de helm op.... - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Met de helm op.... - Reisverslag uit Eschwege, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Met de helm op....

Door: Jaap & Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

07 Juli 2012 | Duitsland, Eschwege

Een bewolkte dag. Om 8 uur op, pas om 10:15 uur weg....

De Duitser uit Bremen, onderweg naar zijn zoon ergens bij München, is al heel vroeg weg.

Wij starten met een bakkie koffie op de camping, wat kletsen met de buurtjes en dan, via de bakker, op weg.
We volgen nu de Werra route.

In Allendorf eten we een Middeleeuwse lunch in het Oude Raadhuis, ook de ober gedraagt zich als zodanig. Leuk en lekker (en een beetje teveel).
Eten zonder vork en drinken uit stenen bekers.
Wij zijn net klaar met de lunch als het begint te regenen. En daar komt ook het Leids verzet weer aanfietsen.
Na wat schuilen op het terras, inclusief de fietsen, fietsen wij weer verder in de miezer.

Het wordt snel droog en we fietsen door een prachtig landschap.

Het ongeluksplekje fietsen we mooi voorbij, vandaag geen motor te zien!

Bij Eschwege besluiten wij om te overnachten bij Frau Schenker, 'hotel' Luisenhof, een bekend adresje voor Annet.
Erg gezellig en een lieve vrouw, die ook even onze kleding uitwast.
De tent hangen we nog even uit in de tuin te drogen.

s' Avonds hapje gegeten bij Zur Krone en wat rondgewandeld....

PS de Leidenaren hebben in Warburg naar verhalen van ons alsnog een helm aangeschaft....

PS wij dragen dagdagelijks onze helmen, uiteraard. Alleen bij het slapen mogen ze af.