Dag 8 - Sprookjesroute (kastelen & vakwerkhuizen) - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 8 - Sprookjesroute (kastelen & vakwerkhuizen) - Reisverslag uit Hann. Münden, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Sprookjesroute (kastelen & vakwerkhuizen)

Door: Jaap en Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

10 Juli 2011 | Duitsland, Hann. Münden

Om 07:17 uur stonden wij weer fris naast ons bedje. Omdat wij de vooraf bestelde brotchen pas om 08:30 uur konden afhalen, vertrokken wij net niet volgens plan :)

Het weer: bewolkt en enigszins fris, 17 graadjes.

Trendelburg zag er van veraf mooi uit en Annet moest en zou zo nodig koffiedrinken bij de burcht. Wel eerst even een belachelijk steil hellinkie !
Jaap zijn voorbladen weigerden te schakelen en hij stond mooi stil halverwege de helling.
Maar ja, dan dat uitzicht (en die koffie)! De moeite waard.

Het pontje over de Weser bij Wahmbeck werd nog handbediend. We fietsen verder over de Diemel- en Weserroute door mooi bos en (Weser)dal.

In Oedelsheim (waar anders) zwichten wij niet voor het heuse Fahrrad Buffet maar gaan voor de Fitnessteller (Annet) en de Gemischte Gemüseteller (Jaap).

Inmiddels is het erg warm en zonnig geworden. Even goed insmeren dus.
We komen vandaag opeens heel veel fietsers met en zonder bepakking
TEGEN.

In het gehucht Hemeln stuiten we op een echte kermis, waar Annet gewoon dwars doorheen fiets. Jaap stapt netjes af en ziet daardoor nog net op tijd de softijskraam.
Bij het oppeuzelen van ons ijsje blijkt het gehucht opeens nogal zenuwachtig te worden. Er komt een heuse Kirmes optocht aan. Een soort carnavalsoptocht, maar dan wat kleiner en kneuteriger.

Na nog wat heuveltje op, heuveltje af, komen we in Hannoversch Münden, waar we mooi op tijd de camping op het eilandje tussen de oude en de nieuwe stad (en aan de Fulda) bereiken.
Voor het eerst zagen we hier heel veel kleine tentje van fietsers en kanoërs.

HM is een prachtige stad met 700 gerestaureerde vakwerkhuizen uit voornamelijk de 16e eeuw.
We strijken uiteindelijk neer onder een hele grote parasol (het betrekt steeds meer) bij La Plaza Athen.
Voor onze culinaire volgers: Ofenkartoffel und Souwlaki (Jaap), Oliven und Lachsfilet (Annet).
Weer prima lichtverteerbare hapjes.

Als we de eerder genoemde Thea en Ton rond 19.30 uur ontwaren op hetzelfde terras regent het inmiddels zachtjes. We blijven net zo lang gezellig zitten kletsen tot het weer droog is.

Fauna: heel veel rupsen op het fietspad. Uitvliegende jonge merels
op het terras bij La Plaza Athen.

En ... weer 80 km gefietst.