Eindelijk ... regen! - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Eindelijk ... regen! - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Eindelijk ... regen!

Door: Jaap en Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

10 December 2010 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Een heerlijk rustdagje in het verschiet. We hebben prima geslapen maar er wordt voor de middag regen voorspeld... eindelijk.

Na een verlaat ontbijtje, wassen en weblog, wandelen we langs het kiezel/keienstrand naar de pier van Greymouth, circa 4 kilometer.
Daarna langs het oude haventje met armoedige huisjes en dito vissersbootjes, richting Town Center.
Jaap had echter geen zin in weer een sjoksjok wandeling (spierpijn) en dus liepen we langs de super linea recta terug naar de camping.

Na een lekker middagtukkie begint het rond 15:00 uur zachtjes te regenen en we besluiten gezellig in de TV room te gaan zitten lezen en een theetje te drinken.
Uiteraard weer gezellige babbels met een Amsterdams jong stel, buiten begint het nu wat meer te waaien en steeds harder te regenen (de paraplu komt van pas).

Tijdens het koken en eten ontmoeten we nog een Canadees echtpaar. Na wat koetjes en kalfjes komt het gesprek op twee jaar geleden in India verongelukte zoon van 20 jaar oud.
Deze kunstacademie student, volgens de foto's die wij zagen een beetje hippie/excentriek type, had ook enige maanden in New Zealand gebivakkeerd en zijn ouders volgden eigenlijk deze vakantie zijn laatste sporen. Ook om zijn vrienden in NZ daarbij te ontmoeten. Het werd een bijzonder en emotioneel gesprek!

Het bleef flink hozen en we sloten de avond gezellig af met het meezingen met een groep NZ politeagenten/tes, die tijdelijk op het park bivakkeren.
Deze mannen en vrouwen zijn daar ter ondersteuning van de families van de onlangs omgekomen 29 mijnwerkes (die nog steeds ergens in de mijn liggen).

Heavy job en dus fijn dat ze al zingend (met gitaar) even kunnen ontspannen.

Na deze toch wel aparte dag spurten wij door de regen richting spaceship en belanden enigzins nat in bed.

Morgen op naar de Pancake rocks, tenzij het heel erg slecht weer is...

• 13 December 2010 - 21:12

Ria Den Hollander:

Mooie foto's en hele leuke verhalen.
    Goede terug reis en tot gauw in dit koude kikkerland