Koffie, Beach en Toilet - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Koffie, Beach en Toilet - Reisverslag uit Russell, Nieuw Zeeland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Koffie, Beach en Toilet

Door: Jaap en Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

20 November 2010 | Nieuw Zeeland, Russell

Na een druilerige nacht weer op tijd op. De ruggen zijn nog niet optimaal, maar het bedje valt niet tegen!

Hete douche, auto inpakken (proppen) en op zoek naar een winkel voor de eerste boodschapjes en ... ontbijt!

Na de Chinese supermarkt een lekker warm pietje (kleine pie:) gescoord bij de bakker aan de overkant. Heerlijk Jop!

Onderweg is er van alles te zien, veel ruimte, mooie bossen, glooiende velden met veel koeien, baaien met mooie stranden en huizen op schitterende lokaties.

In Puhoi het eerste bier en wijn ingeslagen, bijna vergeten en hoe komen we anders het weekend door?

Bij Langs Beach een stopje voor de lunch. Supermooie baai met wit strand. Geweldig vergezicht op diverse eilandjes.

Daarna doorgereden naar Kawakawa om het toilet van Hundertwasser, je weet wel, die beroemde Oostenrijkse kunstenaar, te bewonderen en te gebruiken. Leuk om te zien hoe een heel gehucht kan leven van 1 bekende (oud) inwoner en het door hem ontworpen openbaar toilet.

Via de ferry naar Russell gevaren en de camping opgezocht. Een erg leuk plaatsje waar we 's avonds nog een romantische rondwandeling over de boulevard(je) hebben gemaakt.

Aparte vogels met rare geluiden, eentje een beetje piepende vlaggemast de andere meer Dorine op de blokfluit.

Paar echte Braboos ontmoet: Pieter en Suzanne. In auto met tentje. Handig om wat olie voor het bakken van te lenen... Aardige mensen met veel ideetjes voor leuke plekken, zij gaan donderdag weer naar huis.

Het eerste maaltje gekookt in de brandschone keuken: rood groen geel oranje. Heerlijk!
Ingredienten: ui, paprika (rood, geel, oranje), courgette, baby mais.
Recept: op aanvraag.
Te serveren met een glaasje rode wijn (deze keer Australische, foutje van Annet).

Trouwens, de rem van ons Spaceship doet het erg goed, vooral als je denkt dat je de koppeling even goed met links moet intrappen (he Jaap).

Gelukkig werd Jaap door Pieter gerustgesteld: ook na een maand linksrijden zette hij nog regelmatig de ruitenwissers aan bij het afslaan.

• 24 November 2010 - 14:39

José:

Hé Kiwi's!
    Het is een groot feest van herkenning om jullie verhalen te lezen. Geniet maar heerlijk van mijn derde thuisland!
    Liefs!

• 24 November 2010 - 20:37

Terry:

lijkt me helemaal geweldig jullie te zien rijden. Ik ga gauw door naar jullie volgende verhaal

• 01 December 2010 - 08:08

Hardlopendeboer.nl:

Waar blijft de Youtube versie van jullie escapades in de Spaceship :-)?