Kiwi time - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Kiwi time - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Kiwi time

Door: Jaap en Annet

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

19 November 2010 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een stormachtige nacht (buiten :) vroeg op om 05:30. Snelle douche en cereals (vies), en dan lopen naar het busstation. Phylli hebben niet meer gezien, wel blaften de hondjes ter afscheid.
Al veel bedrijvigheid bij het busstation, waar wij samen met nog een hoop mensen op de 400 moesten wachten.
Na een uurtje bussen kwamen wij netjes op het vliegveld uit. Een aziatische juffrouw was even vergeten dat zij een binnenlandse vlucht moest hebben, dus al eerder moest uitstappen... helaas.

Na een gezellige klets met een ouder echtpaar uit Oklahoma stapten we op tijd in en hadden we een prima plekje en redelijk soepele vlucht.
Ook bij vertrek mochten we trouwens weer een examen doen en een leuk kaartje voor de Customs invullen.
Om NZ in te komen uiteraard weer een kaartje invullen en dan in de wachtrij voor de scanners. Geen problemen en op zoek naar de supershuttle bus (wel in de aankomsthal heeft Jaap zijn leesbril verloren). Leuk ritje door industrieterrein en opeens staan we bij de oranje gevaartes. Spaceships!

Een beetje rommelige maar goedbedoelde service. Uiteraard eerst betalen (slik) en daarna konden wij ons scheepje inspecteren.
Gelukkig letten we goed op en kunnen alsnog de twee stoelen, tafel en tomtom meenemen!

Even wennen, links rijden. In plaats van richting aangeven de ruitenwissers aan enzo.. Bovendien Annet vaak in paniek als Jaap weer eens erg krap langs de kant rijdt (denkt zij...).

Eerste camping in Manakau, aan de zuidkant van Auckland. De auto klaarmaken voor onze eerste overnachting, lachuh.

Na een biertje van een Australisch Deens echtpaar en een Franse babbel met een Canadees stel, douchen en op naar de hapschuur net naast de camping.
Happy Days 7 days a week. Voor 26 dollartjes onbeperkt (vr)eten.
Maar.. wel goed en lekker eten!.
Dat vond ook het Maori-dikke-billen-dames-kransje wat tijdens onze eerste gang binnenkwam.

Op de camping is alles aanwezig: keuken/kookruimte met magnetron, oven, kookplaten, BBQ; douches, toiletten, picknicktafels, zitruimte met internet, etc etc etc.
Dit blijkt normaal te zijn op veel campings.

Veel nationaliteiten hier in tentjes, campers, huisjes, hutjes.

Hopelijk lukt het om vannacht lekker te slapen.

• 01 December 2010 - 08:05

Hardlopendeboer.nl:

Ik zie jullie helemaal zitten in de auto ;-) met het stuur aan de verkeerde kant.
    Die ervaring hebben wij in Maleisië ook mee mogen maken.
    Wat een luxe op de camping. Zo zou ik zelfs kunnen kamperen.