The after party - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu The after party - Reisverslag uit Harderwijk, Nederland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

The after party

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

24 Juli 2010 | Nederland, Harderwijk

Vandaag naar Hardewijk gefietst om met Richard (uit Lelystad) nog wat gemaakte fotootjes en filmpjes van de fietsreis naar Rome uit te wisselen.

Het was heerlijk weer om te fietsen en ondanks dat ik nu een paar weken bijna niet heb gefietst, ging het als vanouds.
Tussen Utrecht en Amersfoort kon ik heerlijk achter een wielrenclubje hangen, allemaal met een shirtje aan van de firma ... SNEL.
Bij Putten nog bijna een eekhoornbaby doodgereden die opeens voor de fiets overstak...
Zo zie je maar weer, als je fietst gebeurt er altijd wel weer iets!

Trouwens, ik begin wel een hekel te krijgen aan al die wat oudere mensen op elektrische fietsen. Vroeger knalde je daar met je fietsje lekker hard voorbij, tegenwoordig moet je flink aan de bak om er (bijvoorkeur zonder al te veel gehijg en/of rood aangelopen hoofd) langs te komen.

Op de markt van Harderwijk, onder het genot van een broodje Knor (Richard) en een broodje Harderwiek (Jaap), plus net iets teveel bier (na vijf was ik de tel kwijt) zijn alle foto's en filmpjes nog eens op de laptop bekeken en onderling uitgewisseld.

Met lekkere live muziek, veel toeristen, een zonnetje. Kon Richard meteen zijn tennisdebacle van de dag daarvoor vergeten... 6-0, 6-1, was het niet zoiets Richard?

Rond 16:00 uur hadden we de hele reis wel doorgenomen en de nodige herinneringen opgehaald.

Het volgende project voor Richard wordt waarschijnlijk de Noordkaap (volgens vader Beumer is Noorwegen erg mooi om te fietsen). Het vervoersmiddel was nog niet helemaal duidelijk, een (sportieve) auto of motor is natuurlijk ook erg leuk om mee op stap te gaan :)

Ook ik ga daar (later) nog eens heen fietsen, je moet altijd doelen en plannen blijven houden...
Hopelijk krijg ik Jop of Martijn nog eens zover om samen een echt bikkeltochtje te fietsen.

Met net iets teveel bier op toch maar op de fiets naar huis gereden.
Een prima dagje en erg leuk om weer eens bij te kletsen.
Wel jammer dat Richard geen tijd had om de zware (normale) route van Reitsma te rijden, dat zal hem zijn hele verdere leven dwarszitten...
Maar, misschien dat hij ons nog eens gaat verbazen met een mooie weblog over zijn hachelijke avonturen op de fiets naar de Noordkaap!
Ik weet zeker, je kan het!

Ciao!
:)aap