Dag 10 - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 10 - Reisverslag uit Lindau, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 10

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

30 Mei 2010 | Duitsland, Lindau

Om 07:45 maar opgestaan. Regen en wind... maar een goed humeur. Onder het bakkersafdakje kun je broodjes krijgen en warme koffie. Een goed begin. Met Richard afgesproken om vandaag samen de regen, wind en kou te trotseren. Gelukkig kunnen we de zooi (nat) inpakken onder een paar hele grote party tenten.

Na 42 kilometer ploeteren in regen en wind, en met de nodige klimmetjes, was het om 13:47 in Rickersreute precies tijd voor een Jägerschnitzel, geserveerd door die freundliche Mutti.
Sokken stiekum in het Cafe uitgewrongen... je moet toch wat...
Daarna knapte het weer wat op en leken we de wind wat mee te krijgen.

Onderweg kwamen we diverse malen Guido en Liza tegen, die namen natuurlijk de iets zwaardere route met mooi uitzicht punt (wolken blijven wolken, wat mij betreft).#
Wel gezellig, zeker als wij op enig moment weer eens ´hard´ voorbij fietsten.
Opeens mooi zicht op de Bodensee en .. wat bergjes met sneeuw daar vlak achter.

Vlak bij Lindau war es aber Schluß... tentje opzetten, natte zooi uithangen in de wind, douchen.

Toch weer circa 95 kilometertjes in die Beine (vergeten de teller te starten, dus een voorzichtig schatting :) ).

´s Avonds met Richard naar Lindau-Insel gefietst. Heerlijk, zonder bepakking. Erg mooi plaatsje met haven, zie foto, (en toeristisch) geheel, bovendien aldaar een prima Bruschetta & Pizza genuttigd! O ja, en twee bier.

Deel 1 van Hans Regenroute zit er nu (praktisch) op, we overwegen dan ook ´s avonds om boekje deel I (minimaal 320 gram) ritueel te verbranden.. uiteraard doen we dat niet, alle boekjes gaan mee de bergen over.

In de verte gerommel, boven de bergen die je nu goed kunt zien (sneeuw op de toppen).

Met een geruststellend gekletter op het tentje val ik in slaap..

Samenvatting
Gefietst circa 95 + 14 kilometers.
Weer: bikkelweer.
Flora & fauna: weinig oog voor gehad.
Sfeer: wie immer 8+.
Overige: na regen komt steeds weer (enige/uiteindelijk) zonneschijn.