Dag 5 - Reisverslag uit Hemsbach, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Hemsbach, Duitsland van Jaap & Annet Gerkes - WaarBenJij.nu

Dag 5

Door: Jaap

Blijf op de hoogte en volg Jaap & Annet

25 Mei 2010 | Duitsland, Hemsbach

Om 09:00 uur HansPeter uitgewoven (??).
De buurjochies in de camper naast mijn tentje gebruiken de grote zijruit als tv zodra ik mijn zooi ga inpakken en het tentje afbreek.
PS: stop nooit je fietssleuteltje in het zijvakje van je toillettas :)

Ik zie vlak voor vertrek pas hoe groot het kasteel wel niet is dat recht boven de camping staat....
Vertrek zelf rond 09:15 uur.

Vandaag maar eens rustig aan fietsen, paar 10% heuveltjes, beetje zware benen. Wel weer super weer.
Na 63 km in Nierstein het pontje naar Kornsand genomen. Lekkere bauersalatt teller aan de overkant genomen in Golden Anker, aanradertje!
Het is nu wat rustiger qua wandelaars en fietsers, er moet weer gewerkt worden (door anderen).

Onderweg machtig veel hagedissen op de weggetjes, ooievaars hoog in de lucht en veel, net als ik, oudere jongerer duitse fietsers die mij diverse aanraders voor nieuwe fietstochten geven (Donau, Rijn, Wezer, etc.).

Gestopt bij Camping Hemsbacher Wiesensee. Ongelooflijk lekkere macaroni a la Japio gemaakt en ... Komplett opgegeten. Het recept zal ik t.z.t. nog publiceren, de boodschapjes kwamen van de Rewe naast de Aldi.

Camping beetje saai, meer campers. Wel super schoon en goede voryieningen. Achterop staat toch nog een Nederlands echtpaar, dat nu van Oostenrijk terugfietst naar Nerderland.
Na een wandelingetje om de See te bekijken net op tijd terug om het tentje zijn eerste regendoop te zien krijgen. Onweer met wat zware regenbuien. Lekker vroeg onder de wol, met eerst een uurtje muziek luisteren, heb ik die mp3 speler toch niet voor niets meegenomen.

Voorspelling weer morgen: REGEN.

Samenvatting:
Gefietst circa 116 kilometer.
Weer: prima, zon, ´s avonds onweer en regen, niet koud.
Sfeer: super.
Flora & fauna: zie hierboven + 1 ree.

• 27 Mei 2010 - 10:57

Terry:

Hoi Jaap,
    Volgens mij ga je hardstikke goed en als het zo doorgaat ben je veel te vroeg in Rome!!
    Leuk al die ontmoetingen onderweg. Blijf lekker genieten van alles onderweg. Blijf je volgen. MSV heeft maandag gewonnen!! zijn nu door. Groeten Piet en Terry